O MNĚ A O PROJEKTU JOGA V PRÁCI

Jmenuji se Petra Brejchová. Jógu jsem sama začala cvičit v roce 2006, protože jsem hledala účinné cviky na skoliózu, kterou trpím už od dětství.

Moje první a nadlouho poslední práce po škole totiž byla práce testerky v jedné softwarové firmě. Tam jsem teprve na vlastní kůži poznala jak náročné je pracovat celý den vsedě u počítače. Vzpomínám si, jak jsem pokaždé koncem pracovní doby mívala závratě. Když jsem šla například na toaletu, houpala se se mnou podlaha nebo se mi zatmělo před očima. Bezvýchodným problémem byla únava po obědě. Okolo 14h. jsem začínala být naprosto nepoužitelná a to třeba i na hodinu a půl. Chtělo se mi tak strašně spát a káva ani povzbuzující čaje mi nepomáhaly.

Po dvou letech jsem si začala všímat, jak u pracovního stolu sedím. Začala se totiž ozývat moje křivá záda a já si uvědomila, že svoji skoliózu akorát prohlubuji. Panicky jsem se začala bát deformace své páteře. Nutně jsem potřebovala nějakou kompenzaci ke svému zaměstnání.

Začala jsem cvičit jeden ze silově nejnáročnějších stylů – aštanga jógu. Kromě nápravy zad jsem chtěla být štíhlá a krásná jako každá žena. Byla jsem tehdy přesvědčená o tom, že čím víc si dám do těla, tím lepší bude výsledek. Krkolomné pozice mi nedělali problém díky mým hyper mobilním kloubům a když jsem se u toho ještě pořádně zapotila, měla jsem skvělý pocit, že jsem se o své tělo perfektně postarala.

Pak v mém životě přišel zlomový okamžik. Velmi předčasně jsem porodila a na nějakou dobu, jsem musela s jógou skoncovat.
Nastalo dlouhé období nejistoty, kdy jsem nevěděla, jestli dcera předčasný příchod na svět přežije. Po mnoha měsících jsem si ji konečně mohla odnést domů. Dcera potřebovala zvýšenou péči a bylo jasné, že to tak bude i do budoucna. Přemýšlela jsem o způsobu zaměstnání, protože klasická osmihodinová pracovní doba nepřipadala v úvahu.

Vždycky mne lákalo cvičit s lidmi. Během rodičovské dovolené jsem absolvovala kurzy fitness instruktora, instruktora kondičního posilování a získala diplom z Kalanetiky. Po několika marných pokusech pracovat v odvětví fitness jsem nakonec od jedné přítelkyně dostala nabídku cvičit jógu se zaměstnanci u ní v práci.

Vedení lekcí mi šlo a cvičit s lidmi se sedavým způsobem zaměstnání mi připadalo užitečné. Mé znalosti mi ale časem přestaly stačit, a abych je prohloubila, absolvovala jsem instruktorský kurz hathajógy v Power yoga akademii. Postupně se mi začal odkrývat svět jógy ve vší pestrosti a kreativitě. Poznala jsem spoustu skvělých učitelů a inspirativních lidí. Prošla jsem dalším certifikovaným kurzem jógové terapie, kurzem védské meditace a dalšími nadstavbovými workshopy.

Avšak přesto, že jsem se, podle mého názoru, zdravě hýbala, mě začala bolet záda. To mne přivedlo k rolfterapii a následně k systému cvičení Návod na tělo. Abych se tuto metodu naučila a mohla ji předávat dál, prošla jsem intenzivním výcvikem a stala se lektorkou rolfjógy.

Začala jsem svou praxi zjemňovat a víc se zaměřovat na zkoumání souvislostí ve svém těle. Povýšila jsem obyčejné cvičení pozic na skutečnou „jógu“ – spojení těla a vědomí. To mi teprve pomohlo pochopit, jak ke svému tělu přistupovat, abych skoliózu dále neprohlubovala a cítila se v něm dobře. Svým klientům předávám poznatky ověřené sama na sobě a těším se z jejich pozitivních ohlasů.

Od roku 2015 vedu firemní i veřejné lekce profesionálně. Cvičení se zaměstnanci má mimořádný úspěch a samotná práce mi dává smysl. Z vlastní mnohaleté zkušenosti dobře vím, jak ničivé fyzicky, ale i psychicky je pracovat každý den 8 i více hodin vsedě v kanceláři. Lidé pracující na plný úvazek, obzvlášť ve velkých městech, neustále bojují s nedostatkem času, který musí věnovat dojíždění, pracovním povinnostem a péči o své blízké. Na to, aby pravidelně dbali o své zdraví a docházeli někam cvičit, jim už nezbývá prostor ani síla. Aktuální doba nasvědčuje tomu, že zdravého přirozeného pohyb budou mít lidé do budoucna čím dál méně a nebezpečného stresu čím dál více. Protože jsem cítila potřebu s tím něco dělat, zrodil se projekt Jóga v práci.

Jedná se o koncept cvičení na pracovišti, který je už poměrně rozšířený v západních zemích. Jeho smyslem je  zefektivnit a zpříjemnit práci zaměstnanců se sedavým a psychicky náročným zaměstnáním a ozdravit pracovní podmínky.

Ne každý podnik si může v pracovní době dovolit uvolnit své zaměstnance, aby si zacvičili, proto jsem navrhla 3 časově různé a zároveň variabilní typy lekcí, aby si lidé po dohodě s managementem podniku vybrali dle firemních priorit a možností.

Jógu v práci si samozřejmě mohou dopřát i zaměstnanci, kterým podnik cvičení na pracovišti přímo nesponzoruje, ale souhlasí s tím, aby se firemní prostor během polední přestávky, před nebo po pracovní době k józe využíval.

Pokud se vám projekt Jóga v práci líbí, věřím, že najdete způsob jak jej představit vedení vaší firmy.

Ráda přijdu a bezplatně pro vás a vaše kolegy odvedu ukázkovou hodinu.

Výsledkem pravidelného cvičení je trvalejší zdraví, funkční klouby, zdravá záda, štíhlá pružná postava a pevný krok. Zlepšuje se soustředěnost, odchází napětí, únava a vyčerpání. Zaměstnání můžete opouštět s energií a mít více času věnovat se svým blízkým.

Zaměstnavatel ocení zvýšení pracovních výkonů pracovníků, zlepšenou docházku v důsledku upevnění jejich zdraví a pozitivní atmosféru na pracovišti. Neposledním důvodem ve prospěch cvičení na pracovišti za podpory podniku je vliv na postavení takové společnosti v pomyslném žebříčku veřejného mínění.

Těším se, že se brzy potkáme u Vás na pracovišti a budu vám moci předat poznatky ověřené na svém vlastním těle.

Vaše Petra Brejchová

Autorka projektu “Jóga v práci”

O MNĚ A O PROJEKTU

JOGA V PRÁCI

Jmenuji se Petra Brejchová. Jógu jsem sama začala cvičit v roce 2006, protože jsem hledala účinné cviky na skoliózu, kterou trpím už od dětství.

Moje první a nadlouho poslední práce po škole totiž byla práce testerky v jedné softwarové firmě. Tam jsem teprve na vlastní kůži poznala jak náročné je pracovat celý den vsedě u počítače. Vzpomínám si, jak jsem pokaždé koncem pracovní doby mívala závratě. Když jsem šla například na toaletu, houpala se se mnou podlaha nebo se mi zatmělo před očima. Bezvýchodným problémem byla únava po obědě. Okolo 14h. jsem začínala být naprosto nepoužitelná a to třeba i na hodinu a půl. Chtělo se mi tak strašně spát a káva ani povzbuzující čaje mi nepomáhaly.

Po dvou letech jsem si začala všímat, jak u pracovního stolu sedím. Začala se totiž ozývat moje křivá záda a já si uvědomila, že svoji skoliózu akorát prohlubuji. Panicky jsem se začala bát deformace své páteře. Nutně jsem potřebovala nějakou kompenzaci ke svému zaměstnání.

Začala jsem cvičit jeden ze silově nejnáročnějších stylů – aštanga jógu. Kromě nápravy zad jsem chtěla být štíhlá a krásná jako každá žena. Byla jsem tehdy přesvědčená o tom, že čím víc si dám do těla, tím lepší bude výsledek. Krkolomné pozice mi nedělali problém díky mým hyper mobilním kloubům a když jsem se u toho ještě pořádně zapotila, měla jsem skvělý pocit, že jsem se o své tělo perfektně postarala.

Pak v mém životě přišel zlomový okamžik. Velmi předčasně jsem porodila a na nějakou dobu, jsem musela s jógou skoncovat.
Nastalo dlouhé období nejistoty, kdy jsem nevěděla, jestli dcera předčasný příchod na svět přežije. Po mnoha měsících jsem si ji konečně mohla odnést domů. Dcera potřebovala zvýšenou péči a bylo jasné, že to tak bude i do budoucna. Přemýšlela jsem o způsobu zaměstnání, protože klasická osmihodinová pracovní doba nepřipadala v úvahu.

Vždycky mne lákalo cvičit s lidmi. Během rodičovské dovolené jsem absolvovala kurzy fitness instruktora, instruktora kondičního posilování a získala diplom z Kalanetiky. Po několika marných pokusech pracovat v odvětví fitness jsem nakonec od jedné přítelkyně dostala nabídku cvičit jógu se zaměstnanci u ní v práci.

Vedení lekcí mi šlo a cvičit s lidmi se sedavým způsobem zaměstnání mi připadalo užitečné. Mé znalosti mi ale časem přestaly stačit, a abych je prohloubila, absolvovala jsem instruktorský kurz hathajógy v Power yoga akademii. Postupně se mi začal odkrývat svět jógy ve vší pestrosti a kreativitě. Poznala jsem spoustu skvělých učitelů a inspirativních lidí. Prošla jsem dalším certifikovaným kurzem jógové terapie, kurzem védské meditace a dalšími nadstavbovými workshopy.

Avšak přesto, že jsem se, podle mého názoru, zdravě hýbala, mě začala bolet záda. To mne přivedlo k rolfterapii a následně k systému cvičení Návod na tělo. Abych se tuto metodu naučila a mohla ji předávat dál, prošla jsem intenzivním výcvikem a stala se lektorkou rolfjógy.

Začala jsem cvičit jeden ze silově nejnáročnějších stylů – aštanga jógu. Kromě nápravy zad jsem chtěla být štíhlá a krásná jako každá žena. Byla jsem tehdy přesvědčená o tom, že čím víc si dám do těla, tím lepší bude výsledek. Krkolomné pozice mi nedělali problém díky mým hyper mobilním kloubům a když jsem se u toho ještě pořádně zapotila, měla jsem skvělý pocit, že jsem se o své tělo perfektně postarala.

Pak v mém životě přišel zlomový okamžik. Velmi předčasně jsem porodila a na nějakou dobu, jsem musela s jógou skoncovat.
Nastalo dlouhé období nejistoty, kdy jsem nevěděla, jestli dcera předčasný příchod na svět přežije. Po mnoha měsících jsem si ji konečně mohla odnést domů. Dcera potřebovala zvýšenou péči a bylo jasné, že to tak bude i do budoucna. Přemýšlela jsem o způsobu zaměstnání, protože klasická osmihodinová pracovní doba nepřipadala v úvahu.

Vždycky mne lákalo cvičit s lidmi. Během rodičovské dovolené jsem absolvovala kurzy fitness instruktora, instruktora kondičního posilování a získala diplom z Kalanetiky. Po několika marných pokusech pracovat v odvětví fitness jsem nakonec od jedné přítelkyně dostala nabídku cvičit jógu se zaměstnanci u ní v práci.

Vedení lekcí mi šlo a cvičit s lidmi se sedavým způsobem zaměstnání mi připadalo užitečné. Mé znalosti mi ale časem přestaly stačit, a abych je prohloubila, absolvovala jsem instruktorský kurz hathajógy v Power yoga akademii. Postupně se mi začal odkrývat svět jógy ve vší pestrosti a kreativitě. Poznala jsem spoustu skvělých učitelů a inspirativních lidí. Prošla jsem dalším certifikovaným kurzem jógové terapie, kurzem védské meditace a dalšími nadstavbovými workshopy.

Avšak přesto, že jsem se, podle mého názoru, zdravě hýbala, mě začala bolet záda. To mne přivedlo k rolfterapii a následně k systému cvičení Návod na tělo. Abych se tuto metodu naučila a mohla ji předávat dál, prošla jsem intenzivním výcvikem a stala se lektorkou rolfjógy.

Začala jsem svou praxi zjemňovat a víc se zaměřovat na zkoumání souvislostí ve svém těle. Povýšila jsem obyčejné cvičení pozic na skutečnou „jógu“ – spojení těla a vědomí. To mi teprve pomohlo pochopit, jak ke svému tělu přistupovat, abych skoliózu dále neprohlubovala a cítila se v něm dobře. Svým klientům předávám poznatky ověřené sama na sobě a těším se z jejich pozitivních ohlasů.

Od roku 2015 vedu firemní i veřejné lekce profesionálně. Cvičení se zaměstnanci má mimořádný úspěch a samotná práce mi dává smysl. Z vlastní mnohaleté zkušenosti dobře vím, jak ničivé fyzicky, ale i psychicky je pracovat každý den 8 i více hodin vsedě v kanceláři. Lidé pracující na plný úvazek, obzvlášť ve velkých městech, neustále bojují s nedostatkem času, který musí věnovat dojíždění, pracovním povinnostem a péči o své blízké. Na to, aby pravidelně dbali o své zdraví a docházeli někam cvičit, jim už nezbývá prostor ani síla. Aktuální doba nasvědčuje tomu, že zdravého přirozeného pohyb budou mít lidé do budoucna čím dál méně a nebezpečného stresu čím dál více. Protože jsem cítila potřebu s tím něco dělat, zrodil se projekt Jóga v práci.

Jedná se o koncept cvičení na pracovišti, který je už poměrně rozšířený v západních zemích. Jeho smyslem je zefektivnit a zpříjemnit práci zaměstnanců se sedavým a psychicky náročným zaměstnáním a ozdravit pracovní podmínky.

Ne každý podnik si může v pracovní době dovolit uvolnit své zaměstnance, aby si zacvičili, proto jsem navrhla 3 časově různé a zároveň variabilní typy lekcí, aby si lidé po dohodě s managementem podniku vybrali dle firemních priorit a možností.

Jógu v práci si samozřejmě mohou dopřát i zaměstnanci, kterým podnik cvičení na pracovišti přímo nesponzoruje, ale souhlasí s tím, aby se firemní prostor během polední přestávky, před nebo po pracovní době k józe využíval.

Pokud se vám projekt Jóga v práci líbí, věřím, že najdete způsob jak jej představit vedení vaší firmy.

Ráda přijdu a bezplatně pro vás a vaše kolegy odvedu ukázkovou hodinu.

Výsledkem pravidelného cvičení je trvalejší zdraví, funkční klouby, zdravá záda, štíhlá pružná postava a pevný krok. Zlepšuje se soustředěnost, odchází napětí, únava a vyčerpání. Zaměstnání můžete opouštět s energií a mít více času věnovat se svým blízkým.

Zaměstnavatel ocení zvýšení pracovních výkonů pracovníků, zlepšenou docházku v důsledku upevnění jejich zdraví a pozitivní atmosféru na pracovišti. Neposledním důvodem ve prospěch cvičení na pracovišti za podpory podniku je vliv na postavení takové společnosti v pomyslném žebříčku veřejného mínění.

Těším se, že se brzy potkáme u Vás na pracovišti a budu vám moci předat poznatky ověřené na svém vlastním těle.

Vaše Petra Brejchová

Autorka projektu “Jóga v práci”

PODROBNOSTI O NABÍZENÝCH LEKCÍCH NAJDETE TADY.

JOGAVPRACI.CZ © 2017 | ALL RIGHTS RESERVED